بازدید دکتر جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید اندیشه

به گزارش روابط عمومی شرکت کارکیا کوشک در مورخ 27 دی ماه 1400 دکتر جعفری  معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و سرپرست  شرکت عمران شهرهای جدید ایران ضمن سفر به شهر جدید اندیشه از پروژه های در دست اجرای این شرکت از جمله پروژه مسکونی لیلیان بازدید نمودند.

دکتر جعفری در ابتدای بازدید با حضور در مزار 5 شهید گمنام شهر ، تجدید میثاقی دوباره با آرمان های شهدا و امام شهدا نمودند ، پس از آن از پروژه فاخر بازار بزرگ ایرانی اسلامی نقش اندیشه که طی سال 1390 لغایت 1394 توسط شرکت کارکیا کوشک ساخته شد و توسط ریاست محترم جمهور به افتتاح و بهره برداری رسید بازدید نموده وسپس با حضور میدانی در پروژه لیلیان  از نزدیک ضمن بررسی مسائل پیش روی آنها در جریان روند و سرعت اجرایی پروژه  قرار گرفتند.

آقایان مهندس غراوی و رحمانی اعضا هیات مدیره و تنی چند از مدیران شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید همچنین مدیر عامل ، اعضاء هیات مدیره و مدیران شرکت عمران شهر جدید اندیشه از جمله همراهان  ایشان در این بازدید بودند.توضیحات کامل این پروژه  و برنامه های آتی شرکت نیز توسط دکتر مسلم خانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در حین بازدید به دکتر جعفری ارائه گردید.آقای دکتر حق وردی نماینده شهرستان شهریار نیز در این بازدید حضور داشتند و اقدامات شرکت عمران شهر جدید اندیشه در سطح منطقه را مثبت ارزیابی نمودند .

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پس از بازدید از پروژه ها ضمن ارائه نقطه نظرات سازنده، سیاست­های شرکت مادر را برای مدیران شرکت تبیین و راهکارهای رسیدن به اهداف  وزارت متبوع را مشخص نمودند.

دکتر جعفری افزود: شهرهای جدید خدمتی است برای ایجاد زیست مطلوب هموطنان در اطراف کلان شهرها با دارا بودن قابلیت مطلوب زیربنایی و روبنایی که باعث استقبال و توزیع مناسب جمعیت در این مناطق می­گردد که می­توانیم از این فرصت برای مدیریت جمعیت در کلان شهرها استفاده نمائیم.

اما نکته مثبتی که در این بازدید در فضای شهر جدید اندیشه دیده شده است که این شهر با یک الگوی ساختاری و سیستمی مناسب توسعه پیدا نموده که در کنار بحث سکونت شهروندان ظرفیت فعالیتهای جنبی شهری در این مجموعه در دستور کار بوده که به همت مدیران گذشته و تلاش همه همکاران فعلی در شرکت عمران شهرهای جدید توجه به همه ابعاد سکونت در این شهر شکل گرفته است.

مدیریت اندیشه در ساخت آن تنها به دنبال تولید و ایجاد مسکن نبوده بلکه همزمان دیگر به پروژه­های مورد نیاز شهر از جمله پروژه­های مختلف زیربنایی و زیرساختی، توجه به سرانه های مورد نیاز شهر و بحث کیفیت ساخت و ساز و احداث پروژه­های فاخر و خاص از جمله لیلیان پالاس توجه شده که این امر می­تواند الگویی مناسب برای شهرهای جدید در سایر نقاط کشور باشد. از دیگر نقاط قوت اندیشه میتوان به رویکرد مناسب در مدیریت بهره­ وری از زمین­های موجود با کاربری های مختلف نام برد.

از طرح­های ایجاد شده در مجموعه مرکز شهر اعم از مسکونی، تجاری، فرهنگی که بر اساس الگوی ایرانی اسلامی بنا شده است نیز می­توان به نوبه خود به عنوان مدل موفق و موثر نام برد که از آن برای تکثیر دیگر شهرهای جدید می­توان الگو برداری نمود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار امیدواری نمود که با توجه به رویکرد شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه پایدار و مقدماتی که در شهر جدید اندیشه شکل گرفته است باید وارد گام دوم تحول و رشد منطقه که همان ورود در عرصه هوشمند سازی و ایجاد ظرفیتهای متناسب با فناوری ها و تکنولوژی نوین در فضاهای مختلف شهری شد که پروژه لیلیان در این امر پیشرو بوده است

در انتهای بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در مسجد جامع امام علی (ع)    ضمن شرکت در فریضه  نماز جماعت با شهروندان و نمازگزاران از نزدیگ گفتگو نمودند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *